ဘယ္သူတာ၀န္ယူမလဲ၊ ဘယ္သူတာ၀န္ခံမလဲ (၁)
"ျခစားမႈေတြကို စစ္ေဆးအေရးမယူလွ်င္ လက္ရွိအစိုးရကတာ၀န္ခံရလိမ့္မည္" ဆိုတာက စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ျဖစ္ပါတယ္။
တာ၀န္ယူထားတဲ့အစိုးရက တာ၀န္ခံမႈကိုေတာ့ မျဖစ္မေနလုပ္ရမွာပါ။ ဒီအေပၚမွာထပ္ျဖည့္ေျပာလာတာက ျခစားမႈေတြတင္မဟုတ္ဘဲ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အမွားေတြလုပ္တဲ့သူေတြဟာလည္း ကိုယ္တိုင္တာ၀န္ခံၾကရမယ္၊ တာ၀န္လည္းယူသင့္ေနပါၿပီဆုိၿပီး ေျပာလာခဲ့ၾကတာပါ။
လက္ရွိ ဒီမိုကေရစီအစိုးရလက္ထက္မွာ စီမံခန္႔ခြဲခြင့္ရွိသူတခ်ဳိ႕ဟာ မဟာဗ်ဴဟာမရွိ၊ နည္းပညာမရွိဘဲ အမ်ားႀကိဳက္မယ္လို႔ စိတ္ထဲထင္တာေတြကို စမ္းတ၀ါး၀ါးေလွ်ာက္လုပ္ခဲ့ၾကတာေ တြ ရွိတယ္ဆိုတာကိုလည္း ဥပမာေတြနဲ႔ ထင္ထင္ရွားရွားေထာက္ျပခဲ့ၾကပါတယ ္။
အဲ့ဒီလိုအမ်ားႀကိဳက္မယ္ထင္တာေတြ ကို ဗ်ဴဟာမရွိဘဲလုပ္ခဲ့လို႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ဒုကၡေတြကိုေတာ့ ျပည္သူကပဲ ခါးစည္းခံရတာပါ။
လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ၊ ဘာမွေျပာင္းလဲမႈမရွိေသးတဲ့ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရစနစ္၊ လမ္းနဲ႔မဆံ့၊ လမ္းလည္းမခ်ဲ႕ႏိုင္၊ မိုးပ်ံလမ္းေတြလည္း မလုပ္ႏိုင္ဘဲနဲ႔၊ လုပ္ဖို႔လည္းဗ်ဴဟာမရွိ၊ အစီအစဥ္မဆြဲရေသးပဲနဲ႔ အမ်ားႀကိဳက္မယ္ထင္ၿပီး တံခါးမရွိ ဓားမရွိ ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့တာကိုၾကည ့္တာနဲ႔တင္ စီမံခန္႔ခြဲမႈအမွားေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားခဲ့တယ္ဆိုတာ ဒီဥပမာနဲ႔တင္လံုေလာက္ေနပါတယ္။
ယေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လမ္းမူ၀ါဒမလုပ္ေသးဘဲ ကားမူ၀ါဒကိုအရင္ခ်မွတ္ခဲ့သူမ်ား ေၾကာင့္ အလုပ္အသြားအျပန္ ဘတ္စ္ကားစီးသူအမ်ားစုဟာ သူတို႔သက္တမ္းရွစ္ပံုတစ္ပံုနီးပ ါးေလာက္ကို ဘတ္စ္ကားေပၚမွာပဲ အခ်ိန္ကုန္ေနၾကရသူေတြမ်ားလာပါၿပ ီ။ ပ်မ္းမွ်တစ္ရက္ကို သံုးနာရီေလာက္ၾကာေအာင္ ဘတ္စ္ကားစီးဖို႔ အခ်ိန္ေပးေနၾကရတဲ့သူေတြ တုိးလာပါၿပီ။
ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္တဲ့အတြ က္
ကားေစ်းေတြဟာ အရင္ကထက္ ငါးပံုတစ္ပံုေလာက္အထိကို
ထိုးဆင္းသြားတဲ့အေပၚမွာေတာ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ေျပာင္းလဲမႈအျဖစ္ ႀကိဳဆိုၾကပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ အမ်ားျပည္သူသံုးဘတ္စ္ကား၊ ကုန္ကားေစ်းေတြ က်ဆင္းသြားတဲ့အတြက္
ပိုေကာင္းမြန္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကားအစီးေရနဲ႔တန္တဲ့ လမ္းခ်ဲ႕ထြင္မႈပိုင္းနဲ႔ဆိုင္တဲ ့ လမ္းမူ၀ါဒခ်ဳိ႕ယြင္းခဲ့တဲ့အေပၚမ ွာေတာ့ ဘယ္သူက ဘယ္လိုတာ၀န္ယူမလဲ၊ တာ၀န္ခံမလဲ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းနဲ႔ ဦးေအာင္မင္းကို ေမးခြန္းေတြထုတ္လာခဲ့ၾကပါၿပီ။
ႀကိဳဆိုစရာရွိတာကိုလည္း ႀကိဳဆိုၾကသလို ေထာက္ျပစရာရွိတာကိုလည္း ေမးၾကတာပါ။
ဦးစိုးသိန္းကို ဘာေၾကာင့္ေမးတာလဲ
လက္ရွိ၀န္ႀကီးဌာနတုိင္းရဲ႕ စီးပြားေရးဆိုင္ရာစီမံကိန္းေတြ၊ လုပ္ငန္းေတြ၊ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုလုပ္ေဆာင္မႈေတြ၊ လွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းစာခ်ဳပ္ေတြအား လံုး မျဖစ္မေနတင္ျပၾကရတာက ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ စီးပြားေရးရာေကာ္မတီကိုတင္ျပရတာ ျဖစ္သလို ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရးက႑အတြက္ အင္မတန္အေရးပါတဲ့ေကာ္မတီျဖစ္ပါတ ယ္။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ စီးပြားေရးရာေကာ္မတီရဲ႕ဥကၠ႒က ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုး ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းျဖစ္ပါတယ္။ ကားမူ၀ါဒခ်မွတ္စဥ္တုန္းကလည္း ဦးစိုးသိန္းပါ၀င္ပါတယ္။ ခံုးေက်ာ္တုန္းကလည္း ဦးစိုးသိန္းပဲရွင္းခဲ့တာပါ။ စင္ကာပူလိုျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္လို႔ လည္း
ဦးစိုးသိန္းပဲေျပာခဲ့တာပါ။ ဒလဘက္ကမ္းကို ၿမိဳ႕မခ်ဲ႕ဘူးလို႔လည္းေျပာတာ
ဦးစိုးသိန္းပါ၊ လွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းေတြအတြက္ စာခ်ဳပ္ေတြကိုတင္ျပရတာလည္း
ဦးစိုးသိန္းရဲ႕ေကာ္မတီကိုပါ။ ႏိုင္ငံေတာ္ေျမကြက္ေတြ၊ စက္႐ံုေတြကို
ပုဂၢလိကလႊဲရင္၊ ပုဂၢလိကငွားရင္ တင္ျပရတာလည္း ဦးစိုးသိန္းရဲ႕ေကာ္မတီကိုပါ။
အခုလက္ရွိ ဆက္သြယ္ေရးက႑ စာခ်ဳပ္စာတမ္းခ်ဳပ္ဆိုမႈေတြကိုလ ည္း ၀န္ႀကီးဦးစိုးသိန္း ဥကၠ႒အျဖစ္တာ၀န္ယူထားတဲ့ ေကာ္မတီကိုပဲ တင္ျပရတာပါ။ ျခံဳၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥမွန္သမွ် ဦးစိုးသိန္းေကာ္မတီက အဓိကတာ၀န္ယူထားသလို အဓိကတာ၀န္ရွိပါတယ္။
အဲဒီအတြက္ အခု ကားမူ၀ါဒ၊ ခံုးေက်ာ္၊ လမ္းမူ၀ါဒေတြအတြက္ အစအဆံုးပါ၀င္ခဲ့တဲ့ အဓိကတာ၀န္ရွိသူျဖစ္ေနလို႔ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းကို ေမးၾကတာလို႔ဆိုၾကပါတယ္။
သမၼတရဲ႕ လက္႐ံုးႏွစ္ဆူဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ ကားမူ၀ါဒေျပာင္းပြဲ
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္က ေနျပည္ေတာ္ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀ ကီးဌာန အစည္းအေ၀းခန္းမမွာ ကားမူ၀ါဒေျပာင္းလဲမယ့္အေၾကာင္း တရား၀င္ရွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။
မွတ္မွတ္ရရ ဧရာ၀တီျမစ္ဆံုစီမံကိန္းကို မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ဆက္လုပ္မယ္လို႔ လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီး ဦးေဇာ္မင္းေျပာသြားတဲ့ ရွင္းလင္းပြဲပါ။
အမ်ားျပည္သူနဲ႔ လုပ္ငန္းရွင္ေတြၾကားမွာ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတရဲ႕ ဘယ္လက္႐ံုးနဲ႔ညာလက္႐ံုးလို႔သတ္မ ွတ္ေပးထားတဲ့ လက္ရွိသမၼတ႐ံုးျပည္ေထာင္စု၀န္ႀက ီး ဦးေအာင္မင္းနဲ႔ ဦးစိုးသိန္းတို႔ ဦးေဆာင္ရွင္းလင္းခဲ့ၾကတာပါ။
"ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး၏လမ္းညႊန္မ ႈျဖင့္ ျပည္သူလူထုအက်ဳိးစီးပြားကိုေရွး ႐ႈ၍" ဆိုၿပီး ကားေဟာင္းအပ္ ကားသစ္အစားထိုးသြင္းတဲ့မူ၀ါဒကို လုပ္မယ္လို႔ ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ တင္သြင္းလာလို႔ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈျပႆနာျဖစ္ရင္ ဘယ္လိုေျဖရွင္းဖို႔ စီစဥ္ထားပါတယ္ဆိုတာ မေျပာႏိုင္ခဲ့ၾကဘူး။
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးေတြကိုယ္တိုင ္ ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ကားမူ၀ါဒဆိုေတာ့ ခုိင္မာမယ္ထင္ခဲ့ၾကေပမယ့္ တကယ္တမ္းကိုယ္တိုင္ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ မူ၀ါဒေတြကိုပဲ ကိုယ္တိုင္အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္ျပင္ခဲ့ၾကတာ ေနာက္ဆံုး (၇) ႀကိမ္ေလာက္အထိျပင္ခဲ့ရတာကိုၾကည္ ့ရင္ အစကတည္းက မူ၀ါဒတည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္မေရးဆြဲဘဲ လုပ္ခဲ့တဲ့တာက ေပၚလြင္ခဲ့ပါတယ္။
လမ္းစီမံကိန္းမပါဘဲ ကားသြင္းခြင့္ကို ဘာေၾကာင့္စကိုင္ခဲ့သလဲလို႔ ၀န္ႀကီးဦးေအာင္မင္းနဲ႔ ဦစိုးသိန္းကို ေမးလာခဲ့ၾကတာပါ။
အလဲလဲအကြဲကြဲ ခံုးေက်ာ္အစီအမံ
တင္သြင္းခြင့္ျပဳၿပီး ႏွစ္လအၾကာ ႏို၀င္ဘာလမွာေလာက္အေရာက္မွာပဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေနျပည္သူေတြ ကားက်ပ္မႈဒဏ္ကို အလူးအလဲ ခံစားလာရပါၿပီ။
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းကိုယ္တိုင္ ရွင္းလင္းပြဲမွာ သူကိုယ္တိုင္လမ္းက်ပ္မႈဒဏ္ကိုခံ ခဲ့ရေၾကာင္း ႏို၀င္ဘာ ၂၈ ရက္က ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္မႈကိုေျဖရွင္းဖို႔ ခံုးေက်ာ္တံတားေလးခုကို ေလးလနဲ႔အၿပီးေဆာက္မယ္၊ ရန္ကုန္ကို စင္ကာပူလိုျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္ဆိုၿ ပီး ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းဦးေဆာင္ၿပီး ႏို၀င္ဘာ ၂၈ ရက္က ေနျပည္ေတာ္မွာက်င္းပတဲ့ေတြ႕ဆံုပ ြဲမွာ ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါတယ္။
ေလးလနဲ႔အၿပီးေဆာက္မယ္ေျပာေပမယ့္
၂၀၁၂ မတ္လမွာ စတင္ခဲ့တဲ့လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္က ၂၀၁၃ ဧၿပီ ၁၀ ရက္မွ
စဖြင့္ႏိုင္ခဲ့တာပါ။ က်န္တဲ့ခံုးေက်ာ္ေတြလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။
ဒါကိုၾကည့္တာနဲ႔တင္ ခံုးေက်ာ္ေဆာက္ဖို႔ေလာက္ကေလးကို ေတာင္ ဒီဇိုင္း၊ တည္ေဆာက္မယ့္ၾကာခ်ိန္ အနီးစပ္ဆံုးေလာက္ကိုေတာင္ ႀကိဳတင္တြက္ခ်က္မထားဘဲ ထလုပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ေပၚလြင္ေနတာပါပဲ။
ခံုးေက်ာ္ေတြၿပီးသြားလို႔ ကားက်ပ္တာေလ်ာ့သြားသလား ေထာက္ျပလာၾကတယ္။ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕က တရား၀င္ေျပာထားတာရွိပါတယ္။ ခံုးေက်ာ္သံုးခုၿပီးသြားေပမယ့္ တစ္ကယ္တမ္း ကားက်ပ္တာေလ်ာ့သြားတာ ေရႊဂံုတိုင္တစ္ခုပဲရွိပါတယ္တဲ့။
လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္ၿပီးသြားတဲ့အ တြက္ လွည္းတန္းအစား ဟံသာ၀တီအ၀ိုင္းနဲ႔ ေျမနီကုန္းမွာ ကားေတြပိုက်ပ္သြားတယ္။ ဘုရင့္ေနာင္ခံုးေက်ာ္ၿပီးသြားတဲ ့အတြက္ ဘုရင့္ေနာင္တံတားမွာ ကားေတြတန္းစီပိတ္သြားတယ္။
ဒါကိုၾကည့္ရင္ ေရရွည္တစ္လမ္းလံုးမၾကပ္ေအာင္ ဘယ္လိုစီစဥ္မယ္ဆိုတာကို ထိေရာက္မွန္ကန္တဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈမလုပ္ခဲ့ဘဲ ေရတိုေျဖရွင္းနည္းနဲ႔ ထလုပ္ခဲ့တယ္လို႔ေျပာလို႔ရသလို ေဆာက္ခြင့္ရတဲ့ကုမၸဏီေတြကလည္း ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးနဲ႔ နီးစပ္တဲ့သူေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဘာတင္ဒါမွမေခၚဘူး၊ ဒီအတိုင္းေပးလိုက္ကတည္းက မူ၀ါဒမရွိဘူးဆိုတဲ့သေဘာေဆာင္ေနပ ါတယ္။
ဒါဆိုရင္ ဒီခံုးေက်ာ္တံတားစီမံခန္႔ခြဲမႈအ လြဲေတြအတြက္ေရာ ဘယ္သူေတြဘယ္လိုတာ၀န္ခံမလဲ ေမးလာၾကပါၿပီ။
ဒီေန႔ ရန္ကုန္ျပည္သူ
ကားၾကပ္မႈျဖစ္ေနပါတယ္၊ ျပည္သူေတြဒုကၡေရာက္ေနပါတယ္ဆိုတဲ ့ၾကားက ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမ ၄ ရက္မွာပဲ လူတစ္ဦးခ်င္းကားတင္သြင္းခြင့္က ို ထပ္ခြင့္ျပဳခဲ့တာပါ။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လကုန္အထိ ကားအစီးေရ ၃၄၃၀၀၀ ေက်ာ္အထိ ဆိပ္ကမ္းကေန ထုတ္ယူခဲ့ၾကၿပီးပါၿပီ။ အဲ့ဒီမွာ အိမ္စီးကားက ၂၆၀၀၀၀ နီးပါးရွိပါတယ္။ အရင္ကတည္းက ကားစီးႏိုင္တဲ့သူေတြပဲ အမ်ားဆံုးျပန္သြင္းခဲ့ၾကတာပါ။
ဒီေတာ့ ကားေစ်းက်သြားလို႔ အခုမွကားစၿပီးစီးႏိုင္တဲ့ဦးေရက ၂၆၀၀၀၀ စလံုးမဟုတ္ပါဘူး။ အရင္တုန္းက စီးႏိုင္တဲ့သူေတြပဲ ႏွစ္စီးသံုးစီး ထပ္၀ယ္စီးႏိုင္တဲ့သူေတြလည္း အမ်ားအျပားပါ၀င္ပါတယ္။
အမ်ားျပည္သူသံုးတဲ့ကားအပါအ၀င္ ကားေစ်းငါးပံုတစ္ပံုေလာက္ထိ ထိုးက် သြားတာကိုေတာ့ ႀကိဳဆုိၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒုကၡပိုေရာက္သြားတာက ကားမစီးႏိုင္တဲ့ သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ျပည္သူေတြပါပဲ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လိုင္းကားအစီးေရ ၆၃၀၀ ေက်ာ္ရွိတယ္။ ေန႔စဥ္ပ်မ္းမွ် လူဦးေရ ၂ ဒသမ ၂ သန္းက ဘတ္စ္ကားစီးနင္းေနၾကတယ္လို႔ မထသက ထုတ္ျပန္ထားတယ္။
ေန႔တုိင္း လူႏွစ္သန္းေက်ာ္ဟာ ကားေပၚမွာပဲ သံုးနာရီေလာက္အခ်ိန္ကုန္ခံေနရတဲ ့သေဘာပါ။
ကားေပၚမွာ သံုးနာရီအခ်ိန္ကုန္ခံရတယ္ဆိုေပမ ယ့္ ကားသစ္ေတြစီး၊ သက္ေသာင့္သက္သာနဲ႔ ကိုယ့္ခံုနဲ႔ကိုယ္ထိုင္စီးရတာမဟ ုတ္ပါဘူး။
အရင္လိုပဲ အမ်ဳိးသမီးေတြဆို ကိုယ့္အရွက္လည္းမငဲ့ႏိုင္ဘဲ
တိုးေ၀ွ႕ၾကပ္ပိတ္သိပ္ေအာင္ စီးေနရတာပါ။ အရင္လိုပဲ စပယ္ယာေငါက္ငမ္းတဲ့ဒဏ္ခံ၊
ဒ႐ိုင္ဘာကရမ္းသမ္းေမာင္းလို႔ အသက္ဖက္နဲ႔ထုပ္ထားရတဲ့စိတ္ဒဏ္ရာ နဲ႔ စီးေနၾကရတုန္းပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ Public Transportation ကလည္း အရင္နဲ႔ဘာမွမကြာဘူး။
ေရႊျပည္သာ၊ မဂၤလာဒံု၊ လိႈင္သာယာလိုၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာေနတဲ ့သူေတြဟာ အလုပ္လုပ္ဖို႔ အသြားအျပန္ကားေပၚမွာ တစ္ရက္ ၃ နာရီေလာက္ အခ်ိန္ေပးေနရပါၿပီ။ အလုပ္အတြက္ ဘတ္စ္ကားအသြားအျပန္စီးရတဲ့သူေတြ
သက္တမ္းရဲ႕ ရွစ္ပံုတစ္ပံုနီးပါးေလာက္က ဘတ္စ္ကားစီးရင္း
အခ်ိန္ကုန္ေနၾကရပါၿပီ။ အလုပ္သိမ္းလို႔အိမ္ျပန္ေရာက္မွ
ထမင္းခ်က္စားရတဲ့ျပည္သူေတြအတြက္
ဘယ္ေလာက္ဒုကၡေရာက္ေနမလဲ။ အလုပ္လုပ္ရင္း တျခားပညာရပ္သင္မယ့္သူေတြလည္း
ပညာသင္မယ့္အခ်ိန္ေတြ ဘတ္စ္ကားစီးေနရလို႔ တိုးတက္မႈေပ်ာက္ဆံုးတဲ့သူေတြ
ဘယ္ေလာက္မ်ားေနမလဲ ေမးခြန္းထုတ္လာၾကပါတယ္။
က်ဳိက္ထီး႐ိုး၊ ေတာင္ျပဳန္းပြဲေတာ္ေတြသြားတဲ့ေန ရာေတြမွာေတာင္ ကားက်ပ္မႈကိုႀကံဳေနရာတာကို ၾကည့္တာနဲ႔တင္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးေတြတင္က်ပ္တာမဟု တ္ဘူး။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ အရင္ကထက္ ျမင့္တက္ေနတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။
အစိုးရသစ္လက္ထက္ သံုးႏွစ္အတြင္း ကုန္စည္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္မႈအတြက္
အဓိကအေရးပါတဲ့ ေတာင္ေက်ာ္လမ္းေတြ ခ်ဲ႕ႏိုင္ၿပီလား။
ခ်င္းျပည္နယ္ဘက္ကလမ္းေတြ ခ်ဲ႕ထြင္ျပင္ဆင္လိုက္လို႔ ေကာင္းသြားၿပီလား။
ေတာင္ကုတ္ဘက္က ေတာင္ေက်ာ္လမ္းေတြ ခ်ဲ႕ထြင္ျပင္ဆင္လိုက္လို႔
အားလံုးအဆင္ေျပသြားၿပီလား။ ေဒါနေတာင္ေက်ာ္လမ္းေရာ အရမ္းေကာင္းသြားၿပီလား။
ဒီေန႔အထိေတာ့ ေတာင္ေက်ာ္လမ္းအမ်ားစုဟာ ကားတစ္စီးပ်က္ရင္
ဒါမွမဟုတ္လမ္းေျမၿပိဳရင္ တန္းစီၿပီးေစာင့္ေနၾကရတုန္းပါ။
နယ္ၿမိဳ႕ေတြမွာလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ အေ၀းေျပးလမ္းျဖတ္သြားတဲ့ၿမိဳ႕၊ လမ္းျဖတ္ရွိတဲ့ၿမိဳ႕ေတြမွာဆို ႏွစ္လမ္းသြားပဲရွိၿပီး ေလးလမ္းသြားလမ္းေတြမလုပ္ႏိုင္လိ ု႔
ကားတစ္စီးပ်က္တာနဲ႔ တန္းစီေစာင့္ရတဲ့ၿမိဳ႕ေတြ ရွိေနဆဲပါ။
ဘုရားပြဲေတြမွာဆိုရင္လဲ လမ္းနဲ႔ကားမမွ်လို႔ ဘယ္ေလာက္အထိ
အခ်ိန္ယူသြားေနၾကရတုန္းဆိုတာ အကုန္လံုးအသိပါ။
ဒီေန႔အထိလည္း တင္သြင္းလာတဲ့ကားအစီးေရနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့လမ္းကို ဘယ္လိုလုပ္မယ္၊ နယ္ဘက္ကလမ္းေတြကို ဘယ္လိုျပင္မယ္၊ ဘယ္လိုအသစ္ေဖာက္မယ္ဆိုတဲ့အစီအမံ ကို ခ်မျပေသးပါဘူး။ ကားသြင္းခြင့္ျပဳတာေကာင္းေပမယ့္ လမ္းအတြက္အစီအမံခ်မျပႏုိင္ေသးတာ က ေမးမယ္ဆိုလည္း ေမးသင့္ပါတယ္။
အခုထိ လမ္းမူ၀ါဒခ်မျပႏိုင္ေသးတဲ့အေပၚမ ွာေရာ ဘယ္သူေတြတာ၀န္ယူၿပီး ဘယ္သူေတြတာ၀န္ခံၾကမလဲဆိုတာကို ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းကို ေထာက္ျပေမးျမန္းလာၾကပါၿပီ။
ဒီေငြေတြဘယ္ေရာက္သြားသလဲ ဦးစိုးသိန္း
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္ကေန ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လကုန္အထိ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းကေန ထုတ္ယူသြားတဲ့ကားက အစီးေရ ၃၄၀၀၀၀ ေက်ာ္ကေန Custom Duty က က်ပ္ ၄၆၅ ဘီလ်ံ၊ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္က က်ပ္ ၄၆၈ ဘီလ်ံ စုစုေပါင္း က်ပ္ ၉၃၃ ဘီလ်ံရခဲ့ပါတယ္။ အေမရိကန္ေဒၚလာနဲ႔ဆို တစ္ဘီလ်ံနီးပါးေပါ့။
ကုန္သြယ္ခြန္နဲ႔ အေကာက္ခြန္ကဥပေဒအရ ဘတ္ဂ်က္ထဲတန္းေရာက္သြားလို႔ထားေ တာ့ ယာဥ္မွတ္ပံုတင္ေၾကးကလည္း ဒီလိုပဲ က်ပ္ဘီလ်ံ ၇၀၀ ကေန ၁၀၀၀ ၾကားရေနေလာက္ပါၿပီ။
ကားတင္သြင္းမႈက က်ပ္ဘီလ်ံေပါင္းမ်ားစြာရေနေပမယ္ ့ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းေပးတဲ့ေနရာမွာေတာ့ ခုထိ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ျပန္သံုးေပးတာမရွိေသးပါဘူး။
လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္အတြက္ က်ပ္ ၁၄ ဘီလ်ံေက်ာ္၊ ေရႊဂံုတုိင္ခံုးေက်ာ္အတြက္ က်ပ္ ၁၃ ဘီလ်ံေက်ာ္၊ ဘုရင့္ေနာင္ခံုးေက်ာ္အတြက္ က်ပ္ ၂၁ ဘီလ်ံ စုစုေပါင္းက်ပ္ ၄၈ ဘီလ်ံေက်ာ္ပဲ လမ္းအတြက္သံုးထားပါတယ္။
ခံုးေက်ာ္သံုးခုအတြက္ က်ပ္ ၄၈ ဘီလ်ံနဲ႔ရတယ္ဆိုရင္ က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၀၀၀ ၀န္းက်င္ဆို လမ္းေတြဘယ္ေလာက္ရမလဲ ခန္႔မွန္းလို႔ရေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔အထိခံုးေက်ာ္သံုးခုကလြဲၿပီ း ဘာမွမျပႏိုင္ေသးပါဘူး။
အမ်ားျပည္သူေပးေဆာင္ထားတဲ့ ကားကရတဲ့ဘ႑ာေငြကို အမ်ားျပည္သူအက်ဳိးရွိမယ့္လမ္းဘက ္မွာ အက်ဳိးရွိစြာမသံုးေသးဘဲထားတာဘာေ ၾကာင့္လဲ၊ ဘယ္မွာသံုးေနသလဲလို႔ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းကို ေမးေနၾကပါတယ္။
ဒီေငြေတြနဲ႔ေရာ လမ္းသစ္ဘယ္ေလာက္ေဖာက္ထားၿပီးၿပီ လဲ ဦးစိုးသိန္း
ကားကရတဲ့ အခြန္ဘ႑ာေတြကို အမ်ားျပည္သူအတြက္ လမ္းဘက္မွာ အျပည့္အ၀မသံုးေသးဘူးဆိုေတာ့ လမ္းနဲ႔အဓိကသက္ဆိုင္တဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနကေရာ ဘာေတြလုပ္ထားသလဲ။
ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနကို ၂၀၁၃- ၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္မွာ ေငြက်ပ္ ၃၃၁ ဘီလ်ံေက်ာ္၊ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွာ ေငြက်ပ္ ၈၃၆ ဘီလ်ံနီးပါးသံုးစြဲဖို႔ ဘတ္ဂ်က္ခြင့္ျပဳေပးထားခဲ့တာပါ။
အဲဒီျပည္သူ႕ေငြေတြထဲက လမ္းအတြက္သံုးမယ့္ေငြေတြနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အေ၀းေျပးလမ္းမေဟာင္းေတြ ဘယ္ေလာက္ခ်ဲ႕ၿပီးၿပီလဲ၊ အေ၀းေျပးလမ္းသစ္ဘယ္ေလာက္ ထပ္ၿပီးေဖာက္လုပ္ၿပီးၿပီလဲ၊ အျမန္လမ္းသစ္ကိုေရာ ခ်ဲ႕ၿပီးၿပီလား၊ ကတၱရာထပ္ခင္းတာေရာ ၿပီးၿပီလား၊ ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲေလးမွာေရာ လမ္းမသစ္ႀကီးေတြ ဘယ္ေလာက္ေဖာက္ၿပီးၿပီလဲ၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုးလမ္းမသစ္ႀကီးေတြ ဘယ္ေလာက္ထပ္ေဖာက္ၿပီးၿပီလဲ၊ ေတာင္ေက်ာ္လမ္းေတြကိုခ်ဲ႕ထြင္ၿပ ီး အပီအျပင္ခင္းၿပီးၿပီလား ေမးခြန္းေတြ ထုတ္လာၾကပါတယ္။
ဒီအတြက္မူ၀ါဒခ်မွတ္ေပးဖို႔ ကားမူ၀ါဒခ်မွတ္ေပးရာမွာပါ၀င္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းတို႔ ဦးေအာင္မင္းတို႔တာ၀န္ယူထားသလား ၊ ျပည္ေထာင္စုစီးပြားေရးရာေကာ္မတီ ရဲ႕ဥကၠ႒အျဖစ္ တာ၀န္ယူထားတဲ့ ၀န္ႀကီးဦးစိုးသိန္းအေနနဲ႔ေရာ ဘယ္လိုတာ၀န္ခံေပးမလဲ သိခ်င္ၾကပါတယ္။
ဒါေတြလည္း က်န္ပါေသးတယ္
"ျခစားမႈေတြကို စစ္ေဆးအေရးမယူလွ်င္ လက္ရွိအစိုးရက တာ၀န္ခံရလိမ့္မည္" ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္ရဲ႕ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္မွာ "လြန္ကြၽံေသာမယံုသကၤာမႈမ်ားႏွင္ ့
ျပင္းထန္ေသာ မတရားစြပ္စြဲလိုသည့္ သေဘာမရွိပါ။ တိုင္းျပည္အတြက္
အလုပ္လုပ္ရန္အလို႔ငွာ အာဏာရယူထားသူမ်ားဟာ အာဏာကိုဆုပ္ကိုင္အလုပ္လုပ္ရင္း
ဘာအေၾကာင္းႏွင့္ျဖစ္ေစ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀လာသည္ဆိုပါက
မူအရစစ္ေဆးၾကည့္ဖို႔လိုပါမည္။ အမ်ားအားျဖင့္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူဆိုသည့္ကိစၥမ်ားက
အာဏာႏွင့္လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသည့္ ေနရာေတြကပဲ ေပၚေပါက္လာတတ္ၾကတာေၾကာင့္ျဖစ္ပါ သည္။ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ လက္ညႇိဳးထိုးအျပစ္ဆိုခ်င္တာမဟုတ ္ပါ။ အားလံုးေသာ အာဏာလက္ကိုင္ထားသူမ်ားကို စိစစ္ရန္လိုေနသည္ဟု ယူဆမိတာျဖစ္ပါသည္။ ဒါကို တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးကိုခ်စ္၍ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးအတြက္ အမွန္တကယ္အလုပ္လုပ္ေနၾကသူမ်ားအဖ ို႔ စစ္ေဆးခံယူရန္ ၀န္မေလး၊ အသင့္ရွိေနၾကမည္ဟု ယူဆပါသည္" ဟူ၍လည္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
အာဏာႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ေနရာေတြက လာဘ္ေပးလာဘ္ယူေပၚေပါက္တတ္တယ္၊ အားလံုးေသာ အာဏာလက္ကိုင္ထားသူမ်ားကို စိစစ္ဖို႔လိုတယ္လို႔ေရးျပထားတာပ ါ။
ဆက္ၿပီးေတာ့လည္း "လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈဆိုတာက ရာဇ၀တ္မႈပဲျဖစ္ပါသည္။ ဒီလိုရာဇ၀တ္မႈမ်ားကိုသိပါလ်က္ႏွ င့္ မသိဟန္ေဆာင္ကာ သက္သာခြင့္ေပးေနျခင္းဆိုတာကလည္း ရာဇ၀တ္မႈပဲျဖစ္ပါသည္။
လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားရွိေနသည္ဆို တာကို စစ္ေဆးအေရးယူရန္ လိုအပ္ပါလ်က္ စစ္ေဆးရန္တာ၀န္ရွိသူမ်ားက စစ္ေဆးအေရးယူမႈမျပဳျခင္းကလည္း ရာဇ၀တ္မႈဟုပင္ယူဆရမည္လား မဆိုႏိုင္ပါ။
အနိမ့္ဆံုးအားျဖင့္ေတာ့ လူေျပာမ်ားထင္ရွားလွေသာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားကို အေလးအနက္ထားစိစစ္ျခင္း၊ အေရးယူျခင္းမျပဳပါက လက္ရွိအစိုးရအဖြဲ႕မွာ တာ၀န္ပိုႀကီးလာလိမ့္မည္ဟု ယူဆမိပါေၾကာင္း" ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈကိစၥေတြကိုမစိစစ ္ရင္ မစိစစ္တဲ့သူမွာလည္း အျပစ္ရွိသလို လက္ရွိအစိုးရက တာ၀န္ခံရမယ့္သေဘာပါ။
အခု ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးစိုးသိန္း ဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕စီးပြားေရးရာမွန္သမွ် အားလံုး
မျဖစ္မေန အဓိကတင္ျပရတဲ့ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ စီးပြားေရးရာေကာ္မတီရဲ႕
ဥကၠ႒ျဖစ္လို႔ ဘယ္ေလာက္အထိ ႏိုင္ငံအတြက္အေရးပါတဲ့သူဆိုတာ သိသာထင္ရွားပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအေနနဲ႔ သန္႔ရွင္းတဲ့အစိုးရလို႔ျပခ်င္ရင ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႀကီးႀကီးမားမားရွ ိတဲ့
အစိုးရအဖြဲ႕ထဲမွာ အင္မတန္အေရးပါတဲ့က႑ေတြကို စိစစ္ခ်ျပၿပီး
သက္ေသျပလို႔ရပါတယ္။ ဥပမာ- ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရးရာက႑မွာ အဓိကတာ၀န္ခံရတဲ့
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးစိုးသိန္း ရဲ႕ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံ ယခင္ခ်ိပ္ပိတ္ေပးပို႔ထားတဲ့အထဲက ပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႔ အခုသံုးေလးႏွစ္အတြင္း ပိုင္ဆိုင္မႈေတြခ်ျပ၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈအလြဲေတြ ရွိ၊ မရွိ ခ်ျပလိုက္ပါ။
စိစစ္ခ်ျပတာကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင ့္တာ၀န္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအပတ္မွာေတာ့ ကားနဲ႔လမ္းမူ၀ါဒအေပၚ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အလြဲအေခ်ာ္တစ္ခုကိုပဲ မူ၀ါဒခ်စဥ္ကပါ၀င္ခဲ့တဲ့ တာ၀န္ရွိသူေတြကို ေထာက္ျပထားၾကတာပါ။
ဆက္ၿပီးေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕ထဲမွာ အေရးပါတဲ့တာ၀န္ယူထားတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႀကီးႀကီးမားမားရွ ိတဲ့
အေရးႀကီးပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းရဲ႕
ဘယ္ကုမၸဏီေတြကို ဘယ္လိုခ်ထားေပးတယ္၊ ဘယ္ကုမၸဏီေတြကို ဘယ္ေစ်းနဲ႔ငွားတယ္၊
ဘယ္လိုစီမံကိန္းေတြခ်ထားေပးခဲ့တ ယ္ဆိုတာေတြကိုလည္း ထပ္ၿပီးေထာက္ျပထားတာေတြကို ေဖာ္ျပသြားပါဦးမယ္။
"ျခစားမႈေတြကို စစ္ေဆးအေရးမယူလွ်င္ လက္ရွိအစိုးရကတာ၀န္ခံရလိမ့္မည္"
တာ၀န္ယူထားတဲ့အစိုးရက တာ၀န္ခံမႈကိုေတာ့ မျဖစ္မေနလုပ္ရမွာပါ။ ဒီအေပၚမွာထပ္ျဖည့္ေျပာလာတာက ျခစားမႈေတြတင္မဟုတ္ဘဲ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အမွားေတြလုပ္တဲ့သူေတြဟာလည္း ကိုယ္တိုင္တာ၀န္ခံၾကရမယ္၊ တာ၀န္လည္းယူသင့္ေနပါၿပီဆုိၿပီး ေျပာလာခဲ့ၾကတာပါ။
လက္ရွိ ဒီမိုကေရစီအစိုးရလက္ထက္မွာ စီမံခန္႔ခြဲခြင့္ရွိသူတခ်ဳိ႕ဟာ မဟာဗ်ဴဟာမရွိ၊ နည္းပညာမရွိဘဲ အမ်ားႀကိဳက္မယ္လို႔ စိတ္ထဲထင္တာေတြကို စမ္းတ၀ါး၀ါးေလွ်ာက္လုပ္ခဲ့ၾကတာေ
အဲ့ဒီလိုအမ်ားႀကိဳက္မယ္ထင္တာေတြ
လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ၊ ဘာမွေျပာင္းလဲမႈမရွိေသးတဲ့ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရစနစ္၊ လမ္းနဲ႔မဆံ့၊ လမ္းလည္းမခ်ဲ႕ႏိုင္၊ မိုးပ်ံလမ္းေတြလည္း မလုပ္ႏိုင္ဘဲနဲ႔၊ လုပ္ဖို႔လည္းဗ်ဴဟာမရွိ၊ အစီအစဥ္မဆြဲရေသးပဲနဲ႔ အမ်ားႀကိဳက္မယ္ထင္ၿပီး တံခါးမရွိ ဓားမရွိ ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့တာကိုၾကည
ယေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လမ္းမူ၀ါဒမလုပ္ေသးဘဲ ကားမူ၀ါဒကိုအရင္ခ်မွတ္ခဲ့သူမ်ား
ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္တဲ့အတြ
ဒါေပမဲ့ ကားအစီးေရနဲ႔တန္တဲ့ လမ္းခ်ဲ႕ထြင္မႈပိုင္းနဲ႔ဆိုင္တဲ
ႀကိဳဆိုစရာရွိတာကိုလည္း ႀကိဳဆိုၾကသလို ေထာက္ျပစရာရွိတာကိုလည္း ေမးၾကတာပါ။
ဦးစိုးသိန္းကို ဘာေၾကာင့္ေမးတာလဲ
လက္ရွိ၀န္ႀကီးဌာနတုိင္းရဲ႕ စီးပြားေရးဆိုင္ရာစီမံကိန္းေတြ၊
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ စီးပြားေရးရာေကာ္မတီရဲ႕ဥကၠ႒က ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုး ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းျဖစ္ပါတယ္။ ကားမူ၀ါဒခ်မွတ္စဥ္တုန္းကလည္း ဦးစိုးသိန္းပါ၀င္ပါတယ္။ ခံုးေက်ာ္တုန္းကလည္း ဦးစိုးသိန္းပဲရွင္းခဲ့တာပါ။ စင္ကာပူလိုျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္လို႔
အဲဒီအတြက္ အခု ကားမူ၀ါဒ၊ ခံုးေက်ာ္၊ လမ္းမူ၀ါဒေတြအတြက္ အစအဆံုးပါ၀င္ခဲ့တဲ့ အဓိကတာ၀န္ရွိသူျဖစ္ေနလို႔ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းကို ေမးၾကတာလို႔ဆိုၾကပါတယ္။
သမၼတရဲ႕ လက္႐ံုးႏွစ္ဆူဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ ကားမူ၀ါဒေျပာင္းပြဲ
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္က ေနျပည္ေတာ္ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀ
မွတ္မွတ္ရရ ဧရာ၀တီျမစ္ဆံုစီမံကိန္းကို မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ဆက္လုပ္မယ္လို႔ လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီး ဦးေဇာ္မင္းေျပာသြားတဲ့ ရွင္းလင္းပြဲပါ။
အမ်ားျပည္သူနဲ႔ လုပ္ငန္းရွင္ေတြၾကားမွာ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတရဲ႕ ဘယ္လက္႐ံုးနဲ႔ညာလက္႐ံုးလို႔သတ္မ
"ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး၏လမ္းညႊန္မ
ဒါေပမဲ့ တင္သြင္းလာလို႔ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈျပႆနာျဖစ္ရင္
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးေတြကိုယ္တိုင
လမ္းစီမံကိန္းမပါဘဲ ကားသြင္းခြင့္ကို ဘာေၾကာင့္စကိုင္ခဲ့သလဲလို႔ ၀န္ႀကီးဦးေအာင္မင္းနဲ႔ ဦစိုးသိန္းကို ေမးလာခဲ့ၾကတာပါ။
အလဲလဲအကြဲကြဲ ခံုးေက်ာ္အစီအမံ
တင္သြင္းခြင့္ျပဳၿပီး ႏွစ္လအၾကာ ႏို၀င္ဘာလမွာေလာက္အေရာက္မွာပဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေနျပည္သူေတြ ကားက်ပ္မႈဒဏ္ကို အလူးအလဲ ခံစားလာရပါၿပီ။
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းကိုယ္တိုင္ ရွင္းလင္းပြဲမွာ သူကိုယ္တိုင္လမ္းက်ပ္မႈဒဏ္ကိုခံ
အဲဒီေတာ့မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္မႈကိုေျဖရွင္းဖို႔ ခံုးေက်ာ္တံတားေလးခုကို ေလးလနဲ႔အၿပီးေဆာက္မယ္၊ ရန္ကုန္ကို စင္ကာပူလိုျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္ဆိုၿ
ေလးလနဲ႔အၿပီးေဆာက္မယ္ေျပာေပမယ့္
ခံုးေက်ာ္ေတြၿပီးသြားလို႔ ကားက်ပ္တာေလ်ာ့သြားသလား ေထာက္ျပလာၾကတယ္။ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕က တရား၀င္ေျပာထားတာရွိပါတယ္။ ခံုးေက်ာ္သံုးခုၿပီးသြားေပမယ့္ တစ္ကယ္တမ္း ကားက်ပ္တာေလ်ာ့သြားတာ ေရႊဂံုတိုင္တစ္ခုပဲရွိပါတယ္တဲ့။
လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္ၿပီးသြားတဲ့အ
ဒါကိုၾကည့္ရင္ ေရရွည္တစ္လမ္းလံုးမၾကပ္ေအာင္ ဘယ္လိုစီစဥ္မယ္ဆိုတာကို ထိေရာက္မွန္ကန္တဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈမလုပ္ခဲ့ဘဲ ေရတိုေျဖရွင္းနည္းနဲ႔ ထလုပ္ခဲ့တယ္လို႔ေျပာလို႔ရသလို ေဆာက္ခြင့္ရတဲ့ကုမၸဏီေတြကလည္း ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးနဲ႔ နီးစပ္တဲ့သူေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဘာတင္ဒါမွမေခၚဘူး၊ ဒီအတိုင္းေပးလိုက္ကတည္းက မူ၀ါဒမရွိဘူးဆိုတဲ့သေဘာေဆာင္ေနပ
ဒါဆိုရင္ ဒီခံုးေက်ာ္တံတားစီမံခန္႔ခြဲမႈအ
ဒီေန႔ ရန္ကုန္ျပည္သူ
ကားၾကပ္မႈျဖစ္ေနပါတယ္၊ ျပည္သူေတြဒုကၡေရာက္ေနပါတယ္ဆိုတဲ
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လကုန္အထိ ကားအစီးေရ ၃၄၃၀၀၀ ေက်ာ္အထိ ဆိပ္ကမ္းကေန ထုတ္ယူခဲ့ၾကၿပီးပါၿပီ။ အဲ့ဒီမွာ အိမ္စီးကားက ၂၆၀၀၀၀ နီးပါးရွိပါတယ္။ အရင္ကတည္းက ကားစီးႏိုင္တဲ့သူေတြပဲ အမ်ားဆံုးျပန္သြင္းခဲ့ၾကတာပါ။
ဒီေတာ့ ကားေစ်းက်သြားလို႔ အခုမွကားစၿပီးစီးႏိုင္တဲ့ဦးေရက
အမ်ားျပည္သူသံုးတဲ့ကားအပါအ၀င္ ကားေစ်းငါးပံုတစ္ပံုေလာက္ထိ ထိုးက် သြားတာကိုေတာ့ ႀကိဳဆုိၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒုကၡပိုေရာက္သြားတာက ကားမစီးႏိုင္တဲ့ သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ျပည္သူေတြပါပဲ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လိုင္းကားအစီးေရ ၆၃၀၀ ေက်ာ္ရွိတယ္။ ေန႔စဥ္ပ်မ္းမွ် လူဦးေရ ၂ ဒသမ ၂ သန္းက ဘတ္စ္ကားစီးနင္းေနၾကတယ္လို႔ မထသက ထုတ္ျပန္ထားတယ္။
ေန႔တုိင္း လူႏွစ္သန္းေက်ာ္ဟာ ကားေပၚမွာပဲ သံုးနာရီေလာက္အခ်ိန္ကုန္ခံေနရတဲ
ကားေပၚမွာ သံုးနာရီအခ်ိန္ကုန္ခံရတယ္ဆိုေပမ
ေရႊျပည္သာ၊ မဂၤလာဒံု၊ လိႈင္သာယာလိုၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာေနတဲ
က်ဳိက္ထီး႐ိုး၊ ေတာင္ျပဳန္းပြဲေတာ္ေတြသြားတဲ့ေန
အစိုးရသစ္လက္ထက္ သံုးႏွစ္အတြင္း ကုန္စည္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္မႈအတြက္
နယ္ၿမိဳ႕ေတြမွာလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ အေ၀းေျပးလမ္းျဖတ္သြားတဲ့ၿမိဳ႕၊ လမ္းျဖတ္ရွိတဲ့ၿမိဳ႕ေတြမွာဆို ႏွစ္လမ္းသြားပဲရွိၿပီး ေလးလမ္းသြားလမ္းေတြမလုပ္ႏိုင္လိ
ဒီေန႔အထိလည္း တင္သြင္းလာတဲ့ကားအစီးေရနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့လမ္းကို ဘယ္လိုလုပ္မယ္၊ နယ္ဘက္ကလမ္းေတြကို ဘယ္လိုျပင္မယ္၊ ဘယ္လိုအသစ္ေဖာက္မယ္ဆိုတဲ့အစီအမံ
အခုထိ လမ္းမူ၀ါဒခ်မျပႏိုင္ေသးတဲ့အေပၚမ
ဒီေငြေတြဘယ္ေရာက္သြားသလဲ ဦးစိုးသိန္း
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္ကေန ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လကုန္အထိ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းကေန ထုတ္ယူသြားတဲ့ကားက အစီးေရ ၃၄၀၀၀၀ ေက်ာ္ကေန Custom Duty က က်ပ္ ၄၆၅ ဘီလ်ံ၊ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္က က်ပ္ ၄၆၈ ဘီလ်ံ စုစုေပါင္း က်ပ္ ၉၃၃ ဘီလ်ံရခဲ့ပါတယ္။ အေမရိကန္ေဒၚလာနဲ႔ဆို တစ္ဘီလ်ံနီးပါးေပါ့။
ကုန္သြယ္ခြန္နဲ႔ အေကာက္ခြန္ကဥပေဒအရ ဘတ္ဂ်က္ထဲတန္းေရာက္သြားလို႔ထားေ
ကားတင္သြင္းမႈက က်ပ္ဘီလ်ံေပါင္းမ်ားစြာရေနေပမယ္
လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္အတြက္ က်ပ္ ၁၄ ဘီလ်ံေက်ာ္၊ ေရႊဂံုတုိင္ခံုးေက်ာ္အတြက္ က်ပ္ ၁၃ ဘီလ်ံေက်ာ္၊ ဘုရင့္ေနာင္ခံုးေက်ာ္အတြက္ က်ပ္ ၂၁ ဘီလ်ံ စုစုေပါင္းက်ပ္ ၄၈ ဘီလ်ံေက်ာ္ပဲ လမ္းအတြက္သံုးထားပါတယ္။
ခံုးေက်ာ္သံုးခုအတြက္ က်ပ္ ၄၈ ဘီလ်ံနဲ႔ရတယ္ဆိုရင္ က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၀၀၀ ၀န္းက်င္ဆို လမ္းေတြဘယ္ေလာက္ရမလဲ ခန္႔မွန္းလို႔ရေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔အထိခံုးေက်ာ္သံုးခုကလြဲၿပီ
အမ်ားျပည္သူေပးေဆာင္ထားတဲ့ ကားကရတဲ့ဘ႑ာေငြကို အမ်ားျပည္သူအက်ဳိးရွိမယ့္လမ္းဘက
ဒီေငြေတြနဲ႔ေရာ လမ္းသစ္ဘယ္ေလာက္ေဖာက္ထားၿပီးၿပီ
ကားကရတဲ့ အခြန္ဘ႑ာေတြကို အမ်ားျပည္သူအတြက္ လမ္းဘက္မွာ အျပည့္အ၀မသံုးေသးဘူးဆိုေတာ့ လမ္းနဲ႔အဓိကသက္ဆိုင္တဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနကေရာ ဘာေတြလုပ္ထားသလဲ။
ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနကို ၂၀၁၃- ၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္မွာ ေငြက်ပ္ ၃၃၁ ဘီလ်ံေက်ာ္၊ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွာ ေငြက်ပ္ ၈၃၆ ဘီလ်ံနီးပါးသံုးစြဲဖို႔ ဘတ္ဂ်က္ခြင့္ျပဳေပးထားခဲ့တာပါ။
အဲဒီျပည္သူ႕ေငြေတြထဲက လမ္းအတြက္သံုးမယ့္ေငြေတြနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အေ၀းေျပးလမ္းမေဟာင္းေတြ ဘယ္ေလာက္ခ်ဲ႕ၿပီးၿပီလဲ၊ အေ၀းေျပးလမ္းသစ္ဘယ္ေလာက္ ထပ္ၿပီးေဖာက္လုပ္ၿပီးၿပီလဲ၊ အျမန္လမ္းသစ္ကိုေရာ ခ်ဲ႕ၿပီးၿပီလား၊ ကတၱရာထပ္ခင္းတာေရာ ၿပီးၿပီလား၊ ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲေလးမွာေရာ လမ္းမသစ္ႀကီးေတြ ဘယ္ေလာက္ေဖာက္ၿပီးၿပီလဲ၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုးလမ္းမသစ္ႀကီးေတြ ဘယ္ေလာက္ထပ္ေဖာက္ၿပီးၿပီလဲ၊ ေတာင္ေက်ာ္လမ္းေတြကိုခ်ဲ႕ထြင္ၿပ
ဒီအတြက္မူ၀ါဒခ်မွတ္ေပးဖို႔ ကားမူ၀ါဒခ်မွတ္ေပးရာမွာပါ၀င္တဲ့
ဒါေတြလည္း က်န္ပါေသးတယ္
"ျခစားမႈေတြကို စစ္ေဆးအေရးမယူလွ်င္ လက္ရွိအစိုးရက တာ၀န္ခံရလိမ့္မည္" ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္ရဲ႕ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္မွာ "လြန္ကြၽံေသာမယံုသကၤာမႈမ်ားႏွင္
အာဏာႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ေနရာေတြက လာဘ္ေပးလာဘ္ယူေပၚေပါက္တတ္တယ္၊ အားလံုးေသာ အာဏာလက္ကိုင္ထားသူမ်ားကို စိစစ္ဖို႔လိုတယ္လို႔ေရးျပထားတာပ
ဆက္ၿပီးေတာ့လည္း "လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈဆိုတာက ရာဇ၀တ္မႈပဲျဖစ္ပါသည္။ ဒီလိုရာဇ၀တ္မႈမ်ားကိုသိပါလ်က္ႏွ
လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားရွိေနသည္ဆို
အနိမ့္ဆံုးအားျဖင့္ေတာ့ လူေျပာမ်ားထင္ရွားလွေသာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားကို အေလးအနက္ထားစိစစ္ျခင္း၊ အေရးယူျခင္းမျပဳပါက လက္ရွိအစိုးရအဖြဲ႕မွာ တာ၀န္ပိုႀကီးလာလိမ့္မည္ဟု ယူဆမိပါေၾကာင္း" ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈကိစၥေတြကိုမစိစစ
အခု ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးစိုးသိန္း
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအေနနဲ႔ သန္႔ရွင္းတဲ့အစိုးရလို႔ျပခ်င္ရင
စိစစ္ခ်ျပတာကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင
ဒီအပတ္မွာေတာ့ ကားနဲ႔လမ္းမူ၀ါဒအေပၚ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အလြဲအေခ်ာ္တစ္ခုကိုပဲ မူ၀ါဒခ်စဥ္ကပါ၀င္ခဲ့တဲ့ တာ၀န္ရွိသူေတြကို ေထာက္ျပထားၾကတာပါ။
ဆက္ၿပီးေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕ထဲမွာ အေရးပါတဲ့တာ၀န္ယူထားတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႀကီးႀကီးမားမားရွ
No comments:
Post a Comment